دانشکده کارآفرینی -دانشگاه تهران

دانشکده کارآفرینی -دانشگاه تهران

این وبلاگ برای اطلاع رسانی به دانشجویانِ کارشناسی ارشدِ کارآفرینی ایجاد شده است، از تمامی دوستان خواستارم که در جهت بهتر شدن و کامل شدن وبلاگ ما را در این مهم یاری نمایند.

با سپاس
یگانه مهاجر


امکان جستجو در محتوای وبلاگ‌ فراهم شده است (به کادر پایین دقت فرمایید)

طبقه بندی موضوعی دروس
آخرین نظرات
نویسندگان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد: تسهیل کارآفرینی، رکن اصلی شکل گیری اقتصاد مقاومتی است

نشست تخصصی «اقتصاد مقاومتی و بانکداری در ایران با تاکید شبکه کارآفرینی و تامین مالی خرد» به میزبانی بانک قرض الحسنه مهر ایران و با حضور آقای دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای دکتر احمدی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، آقای دکتر محمدی معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، آقای قربانی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی، آقای دولتی مدیر عامل ، اعضاء هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران و جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

کلاس دکتر محسن رضاییکلاس دکتر محسن رضایی

 سیامک دولتی مدیر عامل بانک در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حضار، به تشریح نقش بانکها خصوصا نقش بانک قرض الحسنه مهر ایران در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و یکی از کارکردهای این بانک را تجمیع منابع کوچک و هدایت آن به سمت سرمایه گذاری دانست. دولتی ادامه داد: یکی از عمده فعالیتهای این بانک تجمیع منابع از سوی خیرینی است که هدفشان کمک به اقشار نیازمند جامعه است، لذا یکی از وظایف اصلی بانک تجهیز منابع جهت پاسخگویی به درخواست اقشار نیازمند جامعه می‌باشد. وی با اشاره به نقش بانکها در رشد اقتصادی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیش از 540 شعبه در کشور و پرداخت تسهیلات خرد قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند جهت ایجاد مشاغل کوچک، نقش پررنگی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا می‌نماید.

کلاس دکتر محسن رضایی

در ادامه این نشست دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک و بیمه را به قلب اقتصاد  تشبیه کرد که کار خونرسانی را انجام می دهد. وی افزود: اگر منابع در جای درست استفاده نشود گردش مالی به درستی انجام نمی شود و اقتصاد با اختلال مواجه می‌گردد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با ایجاد شبکه‌های کارآفرینی می توانیم خلاءهای بین کسب و کارها را که باعث افزایش شدید هزینه‌ها شده است، پر کنیم و با کاهش هزینه مبادله سود و درنتیجه بهره وری و بازدهی اقتصادی را افزایش دهیم. ایشان اضافه کرد:  کار آفرینی مستلزم نوآوری و فرصت شناسی با توجه به تغییر شرایط اقتصادی کشور است و تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تسهیل کارآفرینی و تغییر محیط حاکم بر فعالیت کسب و کارها نا ممکن است که در این میان قطعا نظام بانکی کشور باید به طور اساسی اصلاح شود تا امکان دسترسی بنگاه های متوسط و کوچک به منابع مالی لازم برای کارآفرینی ایجاد شود.

 

کلاس آقای دکتر محسن رضایی

در ادامه این جلسه پرسش‌های دانشجویان مطرح گردید که این سوالات به تناسب موضوع توسط آقای دکتر رضایی، آقای دکتر احمدی، آقای دکتر محمدی، آقای قربانی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی و آقای دولتی مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران پاسخ داده شد.

کلاس دکتر محسن رضایی
کلاس دکتر محسن رضایی

 

 

 

نظرات  (۲)

ممنون از قرار دادن گزارش بازدید ، بازدید ارزشمندی بود :)
پاسخ:
خواهش میکنم، بله همینطور هم هست ....

بانک ما رفتین منو نبردین...........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی